20060720

hei u...

materialistic?? sorry?!eh!!ni yg mmg i patut dpt!!!

kaedah nafkah HARTA yg mesti diberi kepada isteri.

  • mesti menyediakan sebuah rumah utk anak isterinya, sama seperti rumahnya semasa dia bersama ibu bapanya dahulu. kalau tidak menyediakannya, belum selesai tanggungjawab nafkah terhadap isteri.
  • makan dan minum mestilah jenis yang pernah dia terima semasa dia hidup bersama dengan ibu bapanya dahulu. Katalah dahulu, dia makan nasi yang berasnya bernilai beras terbaik. Maka, mestilah menyediakan makan untuk isterinya dengan beras yang terbaik juga.
  • peralatan rumah serta dapur, semuanya mesti disediakan mengikut keadaan dan dari barang yang baik-baik.
  • Sekiranya, dahulunya dia biasa dibantu oleh orang gaji, maka hendaklah suami mengadakan orang gaji untuk isterinya.

"Takutlah kamu kepada Allah dalam urusan perempuan, sesungguhnya kamu mengambil mereka dengan amanah Allah dan telah dihalalkan bagi kamu kemaluan mereka dengan kalimat Allah dan diwajibkan atas kamu memberi nafkah dan pakaian kepada mereka dengan cara yang sebaik-baiknya."

"Tempatkanlah mereka dimana kamu bertempat tinggal menurut kemampuan dan janganlah kamu menyusahkan mereka untuk menyempitkan (hati) mereka."

erm...puas hati dgn kelebihan prempuan sbg wife?? wakakakaka syok nyer!!!

1 comment:

misz_dini said...

hahahaha...aku suker semua point...point yg ader kener ngener dgn duit n meterial....not to kater aku nie meterialistik but thats life dear.....Nowadays,in this entire world,without money..u'll be DEAD!!!

my del.icio.us